onsdag 9 juni 2010

Min lilla "badbalja" med tassar ...

..är på plats... Badrummet är inte riktigt klart än..Det sista fixet kommer an på mej :)..


..Jag ska bara bestämma mej för vilka saker som som ska till..Spegeln ..jo den har vi redan. Det blev en svart  ram runt spegeln ( house doctor) Lampan den sitter på plats..men sen velar jag än dit, än hit???!..Hyllan som ska vara under spegeln "ser" jag framför mej ..men att få tag i något som likar den, verkar lite svårare..letar en stund till..Har bestämt att det INTE ska vara ett skåp med spegel i ..som det var förut....så långt är det klart..

Skåpet däremot är tänkt att stå på golvet...letar där med..vet på ett ungefär HUR det ska se ut oxå:)...smalt, högt, fönster till dörr eller nåt liknande....vitt...slitet...Kanske ett hemmabygge.

Duschdraperi..får bli ett romantiskt tyg...eller möjligtvis ett urgammalt linnelakan med spets på..som finns i mina ägor..köpt på ett litet loppis för några år sedan och liggger nu i gömmorna i väntan på???..ja varför inte som duschdraperi... ..ska "bara" komma på lösningen stång eller något sånt.....


Ja vad mera då..?? Jo en liten gardin ska sys ..en sån där 1700talsrullgardin..fast med enkla band och inget långt snöre runt allt..

Sedan sak det till en toarullehållare. Vilken sort..är under utredning :)...En handdukshållare..fast där finns det något i gömmorna..klurar ett litet tag på det oxå..
Men NU  är det väl inget mer...eller...
...Pia

Ps...Förresten ..hyllan som ses på bilden har jag målat idag..det är en hylla från Ikea som heter Molger och som vi hade förut..det är en nödlösning tills annat skåp kommer på plats:)..Den  blev som ny..när den blev svart målad...ds.

4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhhh vad fint Pia !!! Himmel alltså, tänk när du kan ta ditt första bad där inne !!
Du, jag måste ringa till veterinären nu på morronen igen, Nisse stackaren har öroninflammation i det andra örat nu, stackaren har sååå ont.
Var ju o trimmade honom i Tisdags, kan det ha att göra med det, hon plockar ju öronen ?? Ska fråga veterinären, för han fick ju inflammation förra gången också efter trimmningen..
Kraam Anette

Skogslyckan sa...

Oj vad fint det ser ut. Finns ju inget roligare än när man börjar närma sig slutet av renoveringen och "bara" har pysslandet och pyntandet kvar. Ha en fin dag!
Kram Pia

Pillargontanten sa...

Åh, va fint! Spännande, den lilla gardinen vill jag se bild på sen, är lite sugen på att göra nåt liknande på min lilla toa :O)

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Ojoj, vad fint! Ska bli spännande att se färdigt resultat!

Kram Milla