söndag 6 december 2009

Söndag kväll och ....

...dax att ladda för ny jobbarvecka....Helgen och andra advent är avklarad. Julmarknaden kan summeras som lyckad och trevlig. .För egen del kan jag säga att "mina" saker blev sålda i lagom "dos".. Visst en del har jag kvar..men det är ok tycker jag..kanske försvinner dessa så småningom oxå :).. Vi hade "bjudit in" folk till denna helgen..många kom och hade tagit "någon" med sej.. vi pratade och pratade och pratade..sålde en del förstås och fikade och så pratade vi....lite trötta käkleder är det nog på oss..men det gör inget:)..för jag har haft det så trevligt. Några av de gästerna som kom var bl.a de som en gång bott grannar med oss för längesen ..som alltså flyttat och nu kom för att det var lite kul att återse det gamla gänget...En av dessa måste jag bara helt enkelt nämna här..min "gamla" väninna E....Vi pratade under en fika igår och hann gå igenom en hel del...och så kom hon idag också ..med en väninna som ville besöka vår julmarknad..Ytterligare en pratstund med fika..himla roligt var det E och så kommer jag ihåg precis den där känslan som jag hade då ..då för längesen när vi umgicks varje dag..med våra barn som lekte..slogs och fick finna sej i att vi..vi skulle minsann umgås och då var det bara så..jo barnen de hade roligt de med..men tror nog att det var vi som trivdes mest....eftersom vi satt och pratade kvällarna igenom....Något som E idag förundrades över..HUR kunde hon som då läste till sjuksköterska på dagarna, sen sitta och prata till sena kvällen ??.. och ha småbarn och familj..men som vi sa..VI VAR UNGA DÅ:)...Men ååå vad jag kan sakna denna tiden ibland..vad trevligt vi hade det:)..Men nu är vi mormor och farmor.. och nya tider har tagit över . I en av kommentarerna som jag fått i förra inlägget, så fanns en hälsning från E syster Randi, som bor i NORGE.. hon hälsar till mej från tante brannbil..och varför hon kallar sej för tante brannbil??..är väl en historia det med...hihi..nu ramlade såå mycket gamla minnen över mej och ju mer jag tänker på våra gamla tider ...så ............................ Och du RANDI..om du läser min blogg igen..så hälsar jag tillbaka till dej..det var väldigt längesen vi sågs..ha de gôtt du tante Brannbil...
**
Bilderna idag är en liten vink om vad jag kommer skriva om i morgon)..
♥...Pia

4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Jaa, visst är det roligt att träffas och fika och prata, det blir alltför sällan nuförtiden..precis som du skriver, man orkade mer förr, då man var yngre, nu tar jobbet all ork tycker jag..
Vad roligt med Julmarknader, du är så flitig och hinner med flera stycken !! Jag var på en Julmarknad igår, där jag o syrran brukade stå varje år och sälja, men nu var det faktiskt riktigt skönt att bara få gå omkring där som gäst...
Ha nu en fin dag
Kraaam Anette
P.s Nisse ligger i soffan nu..på alla kuddarna, han skickar en hälsning till Selma !!

Noll54/Eva-Karin sa...

Ja nu ska du njuta Pia!
det är ju inte långt kvar nu!

Det var vanlig mjuk pepparkaka som jag gjort,,,och halva paketet philadelphia, florsocker och lite lingonsylt,,,

Roligt att du tyckte om porslinet,, jo det är jag som har designat det,,,

Ha det så gott&kram på dej!

E-K/noll54

StrandviksVillan sa...

Hejsan!
Fantastiskt fina saker du gör, pysslar ihop av papper och tyg!
Fick inspiration jag med att göra en smällkaramell av linnetyg :) Nu gäller det att spara några tomma toarullar, hihi!

Inspirerande blogg du har!
Ann-Christine

Annika sa...

Ha en härlig lussehelg.... Kram Annika