tisdag 17 november 2009

Hej.......

......hoppas ni inte har tröttnat på mitt pyssel....för här kommer mer..... :) ..För en vecka sedan var jag i den stora staden Karlstad..några mil hemifrån..Där finns ett antal butiker som har en del pysselmaterial..Bland annat så köpte jag några!!! papper..Det är sanslöst ATT man nästan kan förälska sej i PAPPER..inte klokt..Men det finns så mycket vackra papper ..kan knappt välja??!!..MEN..några blev det...se bilderna längre ner i inlägget.. Av dessa har jag nu gjort julkort..och andra kort som grattiskort m.m.....
Man kan göra väldigt mycket av papper..det är finns nästan inga ..(jo kanske finns det) gränser:)..TÄNDSTICKSASKAR.. stora, mellan och små..är tacksamt att "klä" in i papper...och sälja på julmarknader...Mina "ASKAR" har fått många olika dekorationer & papper..men gemensamt för alla är grundpappret ..använder mej av kvistpapper..gillar strukturen och att det ser gammaldags ut... Ja och så pysslar man till då..med skärmaskin...sax...lim..chalk av olika slag..stämplar och dyna..har jag glömt något??..jo...snören ..finns mycket där oxå att välja bland..
.Här är papper..från bl.a Panduro..Pappersarken och Ljuva Änglar..ALLA butikerna finns i Karlstad..
.. och mera papper...
En favorit bland alla är MAJA DESIGN..en svensk produkt ..annars är nästan alla papper utländska som från USA......
♥..Pia
Ps...OCH ett litet tillägg.. bilderna är lite för ljusa..papprena är mycket dovare i färgerna..synd att man inte kan skärpa till både sej och kameran..:)Sedan har jag stora problem med att kommentera hos många bloggar..nåt bra tips för att fixa till detta??

8 kommentarer:

Shabbycharm sa...

Hei... så fina saker du gjort. ja det kan va svärt å velja mellom alt det snygga dom har i affären. men dina greier va ju bara så snygga.

ha en fin kväld.
kram bella

Pillargontanten sa...

Kanske en bunt flutingpapper, A4 format, oblekta papper kunde komma frun väl till pass, maila mig din adress, så kan jag skicka några till dig :O)

Marge sa...

Hej!

Hälsingar från Finland!
Tyvärr, min svenska är inte så bra.
Den här är min första gången i din fin blog:) Du har gjort så fina saker!!:))

Ha en skön vecka!:)

Rummet för välbefinnande sa...

Vilka härliga papper du fått tag i och så många fina saker du gjort. Tröttnar aldrig på att se ditt pyssel vet du väl!
Blir det marknad till helgen nu? Eller har jag tagit fel på datum..... Hmmmmm, vet inte riktigt.
Men, du - ha det gott i alla fall.
Kram Mia

Birgitta sa...

Hej! Vad du hinner pyssla mycket och fint blir det.
Kram Birgitta

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint !! Vilka underbara papper du har hittat !!
Du är så himla påhittig, gör sååå fina saker hela tiden..
Mitt pyssel ligger i dvala, nu när jag börjat jobba och allt är nytt så är jag sååå himla trött på kvällarna...men det kanske blir bättre sen.Kraaam Anette

johanne`s rom sa...

Hei. Så fine kort du har laget. Ja jeg falt også "pladask" for de fine papirene fra Maja Design, så jeg måtte bare kjøpe dem. Har bl.a. brukt dem til tag-kortet jeg viser på bloggen min. Du har en veldig inspirerende blogg, som jeg ofte titter innom.

Kamomilla sa...

Härliga saker och helt underbara papper ! Om tre veckor ska jag också på marknad, ska sälja betong. Det ska bli så skoj!!!

Har också problem med vissa bloggar, kommer inte en sin... Blosgspot är trööögt ibland :(