söndag 16 augusti 2009

Jag har fått påssjukan.....

..eller vad man ska kallat :). ..Av en linnehandduk, gammal och ett loppisfynd förstås, så sydde jag två "påsar" .
Jag vände och vred de två olika delarna så påsarna blev helt olika när de blev ihopsydda..
Hampasnören i olika grovlekar gör att det blir påsar istället för de där "gömmorna" som jag visat i tidigare inlägg..De är alltså sydda på samma sätt... Med RÖDA söta goa nektariner i, blev påsarna ett litet blickfång på bordet..ja, inte att det ska vara två påsar på en gång på bordet.....det räcker nog med en ...i taget ;)
**
Förra söndagen hade man minsann småångest för att semestern var slut och jobbet var på ingående..En vecka går väldigt fort trots allt..Tre hela arbetsdagar och en ledig dag..fredagen hade vi en superbra föreläsning .. en med föreläsare som hette Leif Strandberg, han berättade om en gammal död karl (Vygotskij) som levde för en massa herrans år sedan..Nu var den teorin som den gamle ryssen praktiserat då för längesen översatt till nutid av denne Leif Strandberg..som tur va..Vi hade en mycket rolig och läraktig dag..Skratten var många den dagen:) Men nu har vi en ny söndagskväll inte fullt så ågrensaktig ..men liiiite smyger in..snart måndag och full fart igen...
♥..Pia

11 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej goa Pia!

Du den där påssjukan, ja den skulle jag lätt kunna tänka mig att bli smittad av :)

Jättefina påsar har du gjort!!! Åh nu kan jag tänka mig en massa användningsområden för dem..underbara!

Kram
Mia

Ps vaxat papper..ja, jag köpte på ett ställe där de egentligen inte säljer, men jag behöver mer, så jag skall jaga tag på nåt ställe, och då kan jag meddela dig. Kanske där de har godistillverkning (för man har ju sånt papper på kolor o sånt segt godis)

Rummet för välbefinnande sa...

Hallå där Pia, nu var det längesedan jag var ute i cyber-space. Såg i någon kommentar någonstans ??????? vet ej var, att du inte hade fått tag i någon bok. Kanske, kanske att jag kan ha en över. Hör av dig till mig om du inte hittat någon än så ska jag se om jag kan lösa detta åt dig.
Kram Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

vilken härlig påssjuka!!!!
Så söta sååå!!

Ha en fin vecka!!!
~~♥Kramelikram Millan ♥~~

Sara sa...

Påssjukan... Du är allt du! Jättefina påsar!
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Va söta påsar.Ja du kan du.Himla duktig och kreativ tycker jag att du är Pia.Ha det gött kramizar ~~~~~~RITA~~~~~.

Pillargontanten sa...

Ja, det varkar ju i alla fall inte va nån farlig påsjuka :O)
Här har vi tonårsstrul, som vanligt höll jag på att skriva, men det var inte riktigt sant.....
Pilla lite på lampan snart, ska jag göra...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Pia, kul att du är med och tävlar. Och det var görfina påsar, så fiffigt och sy av handdukar. Det var en bra sjuka du fått.
Kramar AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Halloj Pia !! Åhhh vilka ljuvliga påsar du har sytt, av fina handdukar, rött o vitt, det är så himlans snyggt..nu och även till Jul, då kan du ha godis i...
När det blir Höst, jaa då längtar man genast till Julen..
Jag ska ju på Formex mässan, och där visas ju Julen för fullt..
Vad härligt det låter när alla skriver att de har börjat att jobba igen efter semestern...jag vill också jobba, nåväl, det dyker nog upp nåt snart, hoppas jag...
Kraaam Anette

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Påsjuka,den var bra.Jag har länge haft säcksjuka men den är så himla dyr att ha så jag har bara en gammal säck.
Fast jag har testat att sy,så det kanske blir fler.
Dina påsar är iallafall jätte söta.
Kram Agneta

Interiörboden sa...

Hejj Pia!!

Åhh, så fina påsar du gör...
De är sååå fina!!
Och man kan ju använda dem till såå mycket :)

Du är duktig du :)

Ha nu en jätte bra kväll!!!
Kramar Sandra

Birgitta sa...

Påsarna är jättefina. Sådana handdukar har jag också i gömmorna. Här känns att hösten är på g., luften blir råare och det blir så mörkt på kvällarna. Vi har ju ingen gatubelysning här på landet.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta