lördag 20 juni 2009

Midsommarregnet....fortsätter...

...visst envist att skvätta...både här & där...mest här..men inte igår..då misann regnade det... ...sååå faaaan...tastiskt mycket när vi var i DALARNA...som i LEKSAND..bl.a....
..De vattenpussarna som var på det här midsommarfirandestället ..vill man nog kalla för något annat än pussar:).....men det finns kläder för sånt..stövlar & regnkäder..samt paraply..som tur är...Annars är det otroligt fint i Dalarna........t.o.m. när det regnar...:)...
*****
Ja, blogger den fortsätter att jäklas med mej..bilderna hoppar och far precis som de vill...en del bilder går inte att se..kolla inlägget före ....men vad gör väl det..eller som någon skrev till mej..det är straffet för brottet kanske:)..
*****
Ikväll är det lugnt här hemma..alldeles för lugnt..efter småfolkets framfart...Alla har farit hem till sitt..och Selma ligger utslagen på golvet...Sover som en stock..hon är annars lite på vakt när småfolket vistas här..det kan komma en liten smakbit nerdippandes som "någon" tappar.....
*****
Regnar gör det oxå..så blogga passar perfekt att göra nu..OM man bara kunde öppna vissa bloggar..?!!..
*****
Ja, ni får ha en fortsatt skön & goo midsommar.. och hoppas på lite mer sol i môrn..
♥ ...Pia

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej du
Jag hann i alla fall se dina bilder igår och nu har jag sett dem du har idag också, ifall de ock försvinner. Den där dalahästen såg jag i höstas när jag på vävmässa i Leksand. Den är minsann inte liten heller.
Hos oss var det uppehållsväder igår, men i em har det regnat här också.
Har varit inne precis hela dagen så jag har inte lidit av det. Vi har tapetserat både igår och idag. Trevligt midsommargöra. Vi har skytit upp midsommaren och firar när det blir fint väder istället.
Men kollade vädret nyss och det ska bli väldigt varmt nästa vecka. Har hittat en väderhemsida som stämmer bra.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Majas skafferi sa...

Hej! Vad tråkigt med regn, när ni var i "midsommarfirarnas mecka"..här i k-d var det tro´t eller ej sol! Förresten,din egentillverkade midsommarstång var jättefin! Nu kommer nog solen och värmen till veckan...Ha det!

Rummet för välbefinnande sa...

Jamen, Pia!!! Jag har skrivit det förut, men jag skriver det igen. Du är så himla skön......
Ja, alltid så bringar du glädje i tillvaron på något vis.
Ha det fint nu!
Kram Mia

Pillargontanten sa...

Ser att du haft en blöt men härlig midsommar med småfolk runt dig :O)
Nästa vecka, då kommer solen!

Geta sa...

Kul att ni kom iväg till Dalarna.
I morron kommer solen! Vi syns då.
Kram.

Marianne sa...

Jag har också varit i Leksand och blivit blöt! Men det var många år sen, vi var på Himlaspelet, och det spöregnade hela tiden. Jag kommer inte ihåg mycket av spelet.
Nu såg jag dina vackra bilder. Bra, nu vet jag hur en nattviol ser ut. Och du, jag tror inte på en straffande Gud :)
Kram på dig!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du haft en bra midsommar i Dalarna. Vi hade nog bättre väder efter kusten, nu hör jag att det åskar här. Ha en bra söndagskväll.
Kram AnnaMaria
Ps, om det står sidan kan inte visas på en blogg. Då trycker jag på bakåtpilen så kommer bloggen tillbaka.

Kamomilla sa...

Visst hade det gärna fått vara en torrare och varmare midsommar, men nu kommer värmen säger de...