onsdag 25 mars 2009

Chokladvåffla, ocensurerad bild och vårkänslaaaaaaaa......

...I morse vaknade jag av klockradion gick igång..som den gör varje morgon:)....brukar vara lite varierat vad som sägs eller sjungs beroende på vilken tid jag ska upp........idag var det två morgonpratare som pratade..mycket OCH intensivt ((något som jag egentligen INTE alls uppskattar SÅ DÄR TIDIGT PÅ MORGONEN :)) ....OM våffeldagen...de pratade om olika smaktillsatser...bl.a var det choklad som "fastnade" i mitt huvud...Så en hel dag har det där receptet figurerat i skallen....:)
******** ..Så efter den där låååånga promenaden som faktiskt var en riktig powerwalk ala Lena..(en jobbarkompis som går vääääldigt fort:)tyckte jag ha gjort mej förtjänt av en chokladvåffla.... ******** Min bättre hälft..åkte på hockey ..var visst nåt lag som hette Färjestad`???..som spelade.. i den där lila arenan i Karlstad....hmmm....middag skulle de äta där ..klart att jag oxå skulle ha nåt smarrigt ..
...Receptet från i morse ..kom jag inte ihåg nu ..utan fick gooogla!!! om det.....och fick fram det här ...men det var lite för avancerat..så jag sökte vidare..OCH fann det HÄR istället:) 10 våfflor skulle det bli i det receptet..jag halverade ..samt FRÖS in FYRA våfflor..som jag kan unna mej en annan gång när suget på något gott lockar väldigt ......
********
Med en chokladvåffla och en halverad banan i skivor..lite riven blockchoklad samt lite pudrad florsocker på toppen..en stor kopp kaffe..datorn igång..och huset..alldeles ..tyst.....
********
..Det finns en klumpedunsa i mej..igår slog den till..mitt fina porslinsskärbräde gick itu...ni vill inte veta hur..och att jag sa MYCKET och STORA fula ord...just då..det vill ni heller inte veta..grrrrr...Tänk att man bara kan vara såå klumpig och bära sej så klantigt åt"!!!! Därför min kära vänner.... visar jag den ocensurerade bilden av klumpedunsans storverk....
..Min vårkänsla håller på att slå ut..inne:)..och ute håller snön på att försvinna..meeeeeeeen det sägs att det kommer mer..NU..just NU vill jag att VÅREN ska komma:)...Som ni kanske märker så har jag tagit "bort" snoweffecten på sidan...för nu räcker det med vinter...
*****
Ha en riktigt skön & gooo kväll...ät en ..eller varför inte flera våfflor....

20 kommentarer:

Annika sa...

Ser ju att du gottat dig rejält.... men vad i all världen har hänt med skärbrädan?????? man kan ju bara gissa idag!!! ..:) Kram Annika

Pillargontanten sa...

Såg jättesmarrigt ut, med chokladvåffla.
Själv får jag nog inte i mig en våffla hur gärna jag än skulle vilja, himskans skitsjuka det här, tur det inte smittar via webben...

Jenny Oak Fae sa...

Vad trist med skärbrädan...jag har också en förmåga att både slå sönder saker, och att lyckas slå mig själv på allehanda sätt..!

Ser jättegott ut med våfflan...mums!

: )

KRAM, Jenny

<3

hemma hos lilla mej sa...

OJOJ vad gottigt det både lät och såg ut med chocklad våffla det måste jag pröva nån gång.Vad synd med in fina skärbräda dom är ju så underbara.Gullig blomma det är en skön känsla.Kan det vara våren som e på g eller?Ha en mysig kväll kramizz ~~~~~RITA~~~~.

Marianne sa...

Hallo!
Du, det är ingen ide att sitta uppe och vänta på gubben för nu ska dom spola isen innan spelet går vidare. Min gubbe och min son är också där. Ja, och hejar fram Färjestad till SM-guld. Jag är egentligen inte ett dugg intresserad men så här mot slutet kan jag känna lite spänning.
Jag har också ätit våfflor idag. Vi fick det till mellanmål på förskolan. Tur att det inte är våffeldagen så ofta. Jag gick ju ingen promenad heller, har fått problem med en hälsena. En gammal "idrottsskada" brukar jag säja hi hi det låter roligare än att säja att man är för tung:(
Ha det gôtt!

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Mummsss för våfflor !! Det är riktigt gott det, och din choklad våffla, jaa den ser riktigt smarrig ut..
Nääee, ojj så synd att din skärbräda gick sönder !! kanske hon har en ny till dig Mia på hem t gårn, hon öppnar väl nu..
Idag börjar jag klockan halv fyra till nio ikväll, vi har kvällsöppet...Solen skiner och jag har faktiskt hunnit med att måla några påsk ägg vita, jag ska kika på dina hur du dekorerat dom...
Ha nu en toppen dag
Kraam Anette

Kallholmen sa...

Mums mums du har en förmåga att frestas du .......

Tänka sig att jag har aldrig hört talas om det där hockey laget ...hihi

Nåja vi lyckades ju iallafall göra mål på monstret!!
Nu väntar en skön vår och sommar innan jag ska börja bita på naglarna igen.
Börja aldrig se hockey Pia man mår nog bättre av att inte bry sig.
Kram Malin

Viola sa...

Vad skönt att det slutat att snöa hos dig, ett säkert vårtecken, fniss...blink...du denna våffla såg ju int helt fel ut...fresterska där..ha en bra dag, KRAM

Elzie sa...

Så retfullt att slå sönder den fina. Men det är sånt som händer, tyvärr.
har länkat till dig från min sida, hi, hi.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Lotta i S-vall sa...

Så himal gottigt det ser ut då med din choklad våffla. Måste provas :)

Tråkigt meed skärbrädan :(

♥ Fyra årstider sa...

Igår åt vi våfflor och idag pannkakor.Mums
kram Lotta

Lilla Blanka sa...

Men goa vän, vad tråkigt med skärbrädan...går den inte att super-limma???

Mmm våfflan ser mumsigt mumsig ut, ovanlig smak, en jag som älskar choklad tycker ju den ser fantstisk ut!

Ja visst är man lite knäpp..muuuu muuuu, me like :)

Kram
Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Men ojj vad du gottat i dig. Hade jag varit på benen..hmpfr...hade jag gjort dig sällskap!
Vill önska dig en fin kväll min vän

kram Viveka

Jenny Oak Fae sa...

Jag tar en dag i taget, försöker att inte oroa mig för mycket för framtiden..!

Ha en riktigt fin helg du också!

KRAM, Jenny

<3

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad gott det ser ut! Men var du inte med på hockeyn, men visst är det gott med egen kväll ibland!
Käka gott och göra det som faller in!

Ha en skön helg!
Kramar E-K/noll54

Monika sa...

Härligt med chokladvåffla! :o) Har jag varken smakat eller hört talas om heller för den delen. Får nog testa någon gång. Synd på den fina skärbrädan!

Ha det fint!

Kram

Monika

Monika sa...

Hej på dej du :o)

Jag har bara skrivit ut bilder från datorn och sedan använt vattenbaserat klister. Går toppen med färdigblandat tapetklister.

Sen har jag bara "tapetserat" äggen, klippt och klistrat på bilder och text om vart annat. Och så lite spetband och snören. Enkelt och jätteskoj!

Testa! ;o)

Kram på dej!

Monika

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att du hittat till min blogg http://minaquiltar.se
Äggen har jag gjort så här....
först har jag använt BJS 2000 till att överföra bilder på tyg.
man nblötlägger tyget i ca 5 minuter låter tyget torka stryk, pressa på fryspapper, skär till i
A4 storlek. nu kan du skriva ut på tyget via din skrivare. låt torka 1/2 timme eller mer. skölj ur överflödig färg, låt torka pressa klart. sen har jag sytt på bilden på ett tyg med spetsar band mm. sen limmade jag på det hela på ett gammalt påskägg. dekorerade med spets runt om samt paljetter knappar eller vad du vill.

BJS 2000 kan du köäpa på välsorterade textilbutiker annars kan de kanske ta hem. eller data butiker. Har du företag kan du beställa från Swelogent eller andra textilföretag.
brukar vara svårt att få tag på :(
Men det är roligt att använda och resultatet blir som tyget ej som med T- shirt transfer papper som blir plastiga .

Ha det gott//Eva

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm så goda våfflorna ser ut:) Hoppas att du har en fin helg.
KRam Lallis

Anonym sa...

很棒的文章喔,這就像我們在找虛擬主機來架設網站時後,我們可能會架設wordpress,我們可能會使用台灣虛擬主機,也可能會使用美國虛擬主機。對了,選擇虛擬主機的時候,可以看看主機商是否有提供主機免費備份免費網站搬家免費試用虛擬主機,這些都非常重要。在購買虛擬主機的時候,也可以確認看看是否有同時提供網域網址註冊SSL數位憑證的服務。