torsdag 14 augusti 2008

Slut på "sötebrödsdagarna"....

..och VARDAGEN har ramlat över mej igen...
Nu är semestern ett minne blott och jag har
hunnit jobbat tre dagar. Idag är det min lediga
dag och som jag "bara" njuuuuter enormt av
..inga måsten eller så...
..Ett litet, litet ståltrådshjärta med supertorra rosknoppar.
Ett pyssel från förra semestern, så visst finns det hopp att
man "överlever" tills nästa semester eller hur:) .... hoppas
bara man inte är lika torr som hjärtat då...

...några mer HUSMORSTIPS:) har jag inte på lager,

så nu blir det "bara" lite småpyssel , för pyssla & greja ..

Jaaa, det måste jag göra..inte sitta still utan nåt att ta sej för..

...PIA

11 kommentarer:

Kallholmen sa...

Oj vilken söt krans,gillade även ståltrådshjärtat.
Måste ta mig tid och pyssla lite grann just nu blir det bara renovering.
Kram Malin

Annika sa...

Härligt att va ledig.... pyssel passar ju bra då... har grejat lite ja med... Stintan ä på stadstur med kompis idag så det är lungt.... Kram Annika

Kamomilla sa...

Vilken vacker krans! Jag önskar jag snart får ork att pyssla jag med!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag tycker din hjärtekrans var söt.
Härligt att vara ledig och kunna göra vad man vill.
Kram
Marie

MiaMaria sa...

Hej!

Vilket vackert hjärta.....

JA, nu känns det allt som hösten har kommit och det börjar klia i pysselfingrarna....
Men jag hoppas verkligen att hösten inte kommer redan nu.....jag vill ha sol!

Ha´det så gott!
MiaMaria

Helena sa...

Vilket fint hjärta av ståltråd!
Allt det andra är också fint, du har så många ideér...
Ha det gott/ Helena

Lilla Blanka sa...

Hej goa Pia!

Jättesött hjärta..! Det är så kul med pyssel..och det är jättekul att se andras fina alster!

Pysselsäsongen drar ju igång nu snart känns det som :)

Kraaam vännen!
Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Mysigt pyssel!

Kram!

Vit Spets sa...

Hösten älskar jag då är det pysseltider...
Vi (läs min man) målar bordet i vitaste vitt...med grundfärg oxå lackar vi ytan på bordet...stolarna tror jag maken skall sprutmåla, vi får se...
Till dynorna har jag idag beställt ett tyg från "gruvgatan 13" imorgon skall jag sy nya rullisar till köket...
Vilket ljuvligt hjärta du har!
Kramis
//Siv

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken söt krans..och burken med bilden på..jättefint !
Jaa..visst går tiden fort, jag har ju redan jobbat i fyra veckor nu !!
Vet du , idag när jag skulle lägga in nytt så har blogger ändrat panelen där man gör inläggen , jag fick nästan panik..hii..hii..det verkade som om man inte kunde trycka nån stans men det gick tillslut..
I helgen , jaa på Lördag ska vi på en kräftskiva , ujj , fest igen , vi är sällan på fester , också blev det två på raken nu..men det är roligt,synd att man blir så slö hela söndagen ;)
Idag är det äntligen Fredag , då blir det go fika..
Idag skiner solen så vackert här, men det känns att det är höst i luften..
Ojj vilken auktion du var på igår !!Himmel alltså...
Ha det så bra Kram Anette
P.s kolla sen hos mig vilken fin tavla jag har...

Hem T Gårn sa...

hej pia! vilket fynd med tången där. ja här rullar det på som vanligt o vi får se om jag får hoppa in o vicka men det blir nog i barnomsorgen, så vill ni ha mig så hör ja gärna av mig. må så gott maria