tisdag 29 juli 2008

Loppistur..loppisfynd..och loppisfika...

..det är vad jag roat mej med..Kanske inte varje dag..men lite på och då...och nu tänkte jag visa lite i sommarvärmen vad det blev fynd.....I fredags så for jag och min granne Lísa på rundtur. Vi hann med tre loppisar..i värmen ..sen var vi nöjda..och väldigt varma:) det var säkert 30 grader. Men vi hade roligt och träffade en massa glada och trevliga människor. Tog en fikapaus på loppisställe nummer två..kaffe mâ dopp..dvs..sockerkaka & bulle..pratstund och rundvandring i en stolpbod!!
Här är ett av mina många och roliga /fina fynd...en silverskål med handtag...elller vad man ska kalla det..väldigt nöjd är jag över den ....10 kr....eller om det var fem??..Jag kommer inte riktigt ihåg......man fick lägga ett bud på sakerna....och jag hade flera saker. ..som jag gav en summa för, sedan godkändes det av loppisförsäljaren. Pengarna går till en gammal kvarn som ska bevaras och rustas upp .......



..en liten gräddsnipa..Rörstrand..söt ...och röd..gillar färgen mycket tycker den är dekorativ där den står på en hylla i köket...Nu är klockan snart ett på natten ..värmen är nu behaglig,runt 20 grader. På dagarna när temperaturen stiger över 30 grader..då tycker inte jag att det är skönt längre ..om man nu inte ligger i sjön förstås:) Ja, det var två av alla mina fynd det...Kommer mera kan jag säga... Nu blir det till att gå och lägga sej och trassla in sej i lakanet..gooonatt..PIA

8 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån fin kanna och silverskål du har fyndat! Och rabarberchutney lät gott och kul att ha! Vilka fina skedsmycken! Ha det bra i sommarvärmen! Många bad för Selma förstår jag! Mari.

MiaMaria sa...

Hej!

Men så vackra loppisfynd du gjort!

Kannan är ju bara så söt!

Svettigt är det men dock så gott...man får njuta man vet aldrig när det vänder.

HA´en bra dag!
MiaMaria

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina fynd du hittat!

: )

Ha det GOTT, kram Jenny

<3

Marie sa...

Åh vad kul att gå på loppis, har bara hunnit med att gå på en i sommar. Hoppas du har det gott i värmen, själv har jag och barnen legat på stranden hela dagen, njuter av sista semesterveckan, sen blir det jobba, jobba, jobba.
Ha det bra!

Granne med Selma sa...

Så där gjorde jag med i lördags... gick på loppis i 30 graders värme - kanonbra! Inga folk och finfina saker :-)
Gillade den söta, söta kannan du fyndat. Kan det måhända bli en och annan söt sommarbukett i den när du inte har saft?

Inget fritt fall blev det för mig i år - har ju redan bevisat att jag inte är en fegis ;-) Men sonen gjorde det :-)
Imöra blir det jobb på verandan. Det går bra fram till 10.30 ungefär. Sen blir det för varmt *puh*
Och skomakarlampan hänger i kökshörnet bredvid kyl/frys :-) Missade du den *hihi*
KRAM Sussie

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka fina saker..det är så himla roligt att se vad alla hittar på loppisar..
Du Pia..nu har vi samma kanna du och jag !!
Jag har hela servisen i den..Bengali röd heter den..den är såå fin !!
Kannan använder jag ofta, jag har mjölk i den till kaffet..
Kolla in hos mig sen så får du se mina loppis fynd,några vackra böcker...
Kram Anette

Hem T Gårn sa...

hej pia! joda du har förstått rätt denna vecka har vi öppet på torsdag, va kul att ni kommer. kram mia

ängeln i vitt sa...

Jisses, vad du har fyndat i värmen. Dina smycken är jättefina. För länge sen gjorde min pappa såna smycken till oss ungar. Då tyckte jag det var pinsamt att bära dom runt halsen :-) oftast låg dom i smyckeskrinet. Nu har jag tagit fram dom och jag bär dom med stolthet.

Kram Carina

ps

Torkställningen var en baggis att göra.