måndag 30 juni 2008

Söndagspyssel ......

.....blev en "galje"...satt och bläddrade i ALLT I HEMMET nr 8 igår...
och fann en bild på en galje med klädnypor från ATMOSPHERE...
Åh..den ville jag ha!!. Vips in i klädkammaren och rotade runt
bland galjar..jodå jag fann en likadan..fast bara nästan:)....in i
bland lådor där jag har allt mitt scrapbooking..snören ..skruvar??
och sen till klädnypskorgen..så där nu hade jag allt...nää, just det
en hammare och en liten spik...och simsala bim.....
*
...en klädgalje a´la PIA...:) Min söndag (nästan hela dagen:)
tillbringade jag förresten på en samlarmässa här i lilla stan..
Gissa om jag "fann" mycket roliga saker......En tvättbräda....(äntligen) och
en kno..stopp....ska ta en bild först och sen ska jag måla...eller inte det,är
den stora frågan som jag funderar på nu.. så medan jag funderar på detta ..
tar jag min lilla hund som är så överpälsig nu..mycket päls som räcker
till en hund till:) och stoppar in henne i bilen och åker till hundtrimmet.....
Hej & hå.....♥..PIA
Ps..vill ni se en likadan :)som för övrig också var med i Allt i hemmet..kolla här då..ds

16 kommentarer:

Annika sa...

Snygg!!!! Blev ju ingen samlarmässa för mig då... Soooov till halv 3... Ett rekord för mig...HiHI... Galgen blev jättesnygg som sagt.. Detta måste jag prova... Galgar finns i massor efter farmor....Får häva mig i väg till Rössgårdssåga o skaffa öglor.. Ska ha lite armeringsjärn också... har lite planer ihop med en granne... kommer nog bilder sen om det blir bra... ledig nu i 9 dar.... sen blir det 2 nätter jobb o semester i 4 veckor... Sköööööönt.... Ragga inte av Selma all päls nu då :) Annika

Granne med Selma sa...

Men du.... Vad du har gjort dina kort häftiga! personligt och snyggt:-)
Farmors lilla dräng ser ut att trivas riktigt bra med sitt pyssel *mys*

har prcis kommit hem från Alma Löv museum. Helt underbar miljö bland helt underbara människor. Har du aldrig varit där rekommenderar jag ett besök. Om du gillar lite häftig, fri konst så blir du såld
:-)
Kram Sussie

Annika sa...

En liten blänkare... Plockade fram direkt material till en hängare.. Hade alt utom öglor... Ska fixa imorrn.. hade en fundering!!! Vad tror du om att göra en som vinst.. vore det nåt????? Har stått till öronen i tvätt men nu börjar jag se en ljusning... Förra gången jag tvättade blev det 52! strumpor.. Slå det du!!! HaHa :) Annika

Vera sa...

Precis en sån jag tänkt mig att göra. Ska leta lite material bara så....
Semestern är bra kan jag tänka mig.

Lena sa...

Halloj vännen! Du är allt bra påhittig...nu förstår jag vad du menade med din klädhängare!! Vad fin den blev, jättekul!! Själv målar jag hyllplan och nyckelskåp och njuter av första riktiga semesterdagen. Tack för igår! :-)

Kram// Anna ♥

Helena sa...

Vad snyggt det blev, jätte fiffigt!
Hur får du till texten på korten? Man måste ha nå´t speciellt program eller? Är inte så där jätte haj med min dator.....men det blir ju lite kul med text!
Ha det bra!
Helena

Inspiration i vitt sa...

Hej din galje är ju inte ett dugg sämre än den i tidningen.
Det blev så bra och bilden du visar är så fin.
Kram/Ingela b.

hemtrevnad marie sa...

Tjusig galge!!
precis lika fin som den i reportaget i AiH!
Gillar den där trådramen du har i bakgrunden med....så fin!
Kno.....??
Knogjärn?..NÄ!, ....knoppbräda...
kanske??!Haha!!
ha det gôtt!
kram

stina sa...

Vad fin ....letade igenom garderoben när jag såg vad du hade gjort men jag har inte en ända trägalge !!!! Måste nog göra ett besök hos mamma !
Kram stina

Designe sa...

Oj, så fint det blev! Vilket bra tips!..Jättefin gammeldags bild oxå! Ha en fin vecka! Kram :)

Vit Spets sa...

Superfint med galgen... måste oxå bege mig ut till någon å tigga om en trägalge - jag har ingen...
Vilken duktig dräng du har, du måste vara jättestolt!
//Siv

junhe sa...

men hallo...vad söt!! tack för tipset, har en likadan äldre galje hemma och har väl tänkt att göra ngt kul med den. TACK FÖR TIPSET!!! ha en bra vecka

kram junhe

Hem T Gårn sa...

hej pia ! du ä att händig du.va fin galgen blev, har du ti över kan du teverke o sälje i lagårn om du vill.ja missade sammlar mässan tog fel på dag det är såååååå störande. maria

MiaMaria sa...

Hej!

Men vad fiffigt med galgen!
Och vilken kille som jobbar och sliter för att hyllan ska bli shabby.......

HA´nu det så imla gott på din semester!

MiaMaria

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Åhh du milde vad fint..vad du kan pyssla alltså !!
Sååå vackert..jag tror nog jag också vill ha en sån...
Så fint du har hängt den där under hyllan, med ramen och jaaa allt..
Idag skiner solen här..och jag har jobbat lite med mailen först innan jag bloggar..jag har skickat ett lååångt mail till dig..
Sen så måste jag ju vara ute lite också..det blir inget målande för mig på ett tag, de där dörrarna tog faktiskt knäcken på mig..usch..det var så himla jobbigt att måla dom..
Men jag kommer väl igång med nåt nästa vecka..jag har mycket som ligger o väntar..
Så du målar ett bord nu..vad spännande att få se det sen..
Jag ska hämta mina nya vita däckstolar idag..såna som jag har velat ha i flera år !!!
Jag ska fota o visa sen...
Ha det så bra kram Anette

Hela rubbet sa...

hej

oj vicken söt klänning din dotter hade som liten , jag gillar oxå stilen med saker i vitt å spetsar