söndag 15 juni 2008

Picnik, korg, tvålar och en vän.....

...vilken titel!!..Idag har jag fått en liten present igen:)..
Inte kan jag tro att jag är sååå snäll, eller:) ... jo...nää..
******
På f.m idag så kom iallafall Lena, en kompis och även
kollega...ni har säkert läst om henne förut..:)....hon
brukar figurera bland mina inlägg ibland. Nu ville
hon ha lite tips på färg.. gissa vilken färg:) Hon ska
nämligen måla ett vitrinskåp och ville som sagt ha lite
hjälp...av mej ..tror egentligen att hon hade klurat ut det
lika bra själv..men om inte annat så fick vi en trevlig
fikastund..med en liiiiten bit rabarberpaj :) och mycket
babbel...för prata det gör vi mycket och nästan i munnen
på varann....en hel del färg- OCH inredningsprat fick
vi in i samtalet..... Presenten som jag fick ..bara så där ..
var den fina trådkorgen.. och en tvål samt en badbomb..
tvålen doftar ljuvligt...bomben syns inte på bilden:)
******
Picnik ?? jo.. Frida som har bloggen Spetsar & Volanger
gör så fina ramar och dylikt runt sina bilder, jag var bara
tvungen att testa detsamma ..hon använder sej av alltså
av programmet ...PICNIK :)
*****
Mitt vitmålade skåp står på luftning..jag har ju målat
med linoljefärg och det är en doft som jag älskar ...men
kanske inte att det ska dofta så av allt linne..nu fick det
bli en liten detaljbild, som test på picnikprogrammet :)
Jag lade in en handduk som jag köpt på Klässbols
linneväveri, ställde därpå den fina korgen och tvålarna
och sen ...fram med kameran efter piff och puffande
som det så vackert heter i bloggvärlden:) ...laddade
in bilderna och sen var det "bara" att få till en bild
som dög...faktiskt riktigt kul att mixtra med bilder
sådär..det värsta är att man lätt fastnar i sånt..
******
Nu är inlägget klart för idag oxå..som inte alls tänkt
göra något idag...// tack Lena för idag //
Pia......

11 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Vackert med vitt och rött...
Och det är till att ha rara vänner omkring sig...så fina saker du fått Pia!

HA´det så gott!
MiaMaria

Annika sa...

Snyggt med ramar... Blev en fin bild... Ska försöka få till nåt imorrn. tror ja.... har lite mycket nu... kram annika

Anonym sa...

Hej!

Jag som så länge också velat göra sånna där fina ramar runt mina bilder som jag sett andra bloggare göra, men jag har inte vetat vart, men nu vet jag ju så tack för tipset!

Jag har redan gjort min första testbild och det var ju inte alls svårt. Iiih va kul, nu kommer ju bloggen få en riktig uppfräschning :)

Anonym sa...

Tjo!

Ja jag älskar också att hålla på å trixa å mixtra med bilder så som du säger, det är såå roligt!! Och att det sen finns program som gör det sååå lätt gör ju saken ännu roligare!

Jag håller med om att det tar lång tid att lära sig och lång tid att mixtra i Photoshop, har själv hållit på där tidigare, men från och med nu blir det på Picnik :)

Anonym sa...

Tack för kaffet och sällskapet, vännen. Alltid lika kul. Vi får dra på loppis nästa gång...jag kan köra så vi inte missar avfarterna. He, he, he!!! Ha det bra! // Kram Lena ♥

Kamomilla sa...

Vad snyggt med ram runt bilden!

Frida sa...

Hej!
Det blev ju jättefint!
Hoppas man får se ditt skåp sedan.
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Kram Frida

Frida sa...

Det blev ju jättefint!
Kram

Noll54/Eva-Karin sa...

Tack för tipset! Fina presenter du fått!Och skåpet blev super!!
Saften är gudomlig, så har du tillgång till bondsyrener nästa år så prova! Det är njutsaft som vi säger, man får inte dricka hur mycket som helst, för det går ju inte att få mer förrän nästa år.
Du är hjärtligt välkommen till noll54 när du kommer! Men berätta vem du är,det är alltid roligt

Jenny Oak Fae sa...

Vilken superfin present !!!

Jag håller med, picnik är verkligen bra om man vill fixa fina bilder!

Kram, Jenny

<3

n o r d i n g å r d e n sa...

Helt ljuvliga gåva du fick och vilken otroligt gullig ny bild på Selma!!! Mari. ( svar ang ringar kommer nog snart: )