fredag 16 maj 2008

En ledig dag...




...och solen den strålade från en klarblå himmel och
jag har suttit här i soffan med en kopp kaffe.....
eller vänta nu...
*
Näää, inte heller..det har regnat och varit ruggigt.
VAD gör man då...jo en "Anette" hehehe...
Bilden är från 16 maj förra året!!!! Lite s.k.
sommarstylat:) på en trävit byrå?? Som alltså
har väntat på att få bli vit, ett helt år...
*

....Men först blev den svart.. målade den först
med en svart matt vattenbaserad färg som
jag sett Anette på bloggen Lantlif göra...
*
..fick torka några timmar och sen på med
en vit grundfärg med lite grön umbra i
(det blir en liten aningens grå nyans på
färgen) och vattenbaserad den med .
Under tiden som färgen torkade, var jag ute i
trädgården med alla hundarna.. jag är nämligen
hundvakt åt två westiesar..Selmas syrra Frida
och en liten skrutt till ..Wilma..nästan 2 år....
*
Det regnade inte hela dagen, men det var tätt mellan
skurarna minsann..äppelträden blommar så vackert
nu .. så klart måste jag ta en bild av dessa blommor när
jag ändå försökte fotografera de tre ystra hundarna:)
*

..Tyckte jag var smart när jag sa..Titta en katt!!...
och alla tre rusade under en buske och blev
nästan osams om vem som skulle in först...
Lite i luven på varann är de två systrarna då & då..
Jag får vara snabb och ta tag i ..bl.a svansarna när det
morras..annars så blir det bråk..Som tur är så går det
ganska bra....förutom två incidenter...en i natt..
och en när jag råkade tappa en matbit på golvet,
men jag är snabbare än blixten......
*
..Ja, nu har jag målat klart för idag....det blir ett sista varv i morgon.
Då hoppas jag att det är precis så fint som jag har tänkt att det ska bli...



Ha en skön och gooo fredagskväll.... ♥ ..PIA

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Det blir nog en fin fin byrå det där! Du har ett sånt tålamod...
Vad kul att Westies nästan alltid har gulliga människonamn som som Selma, Wilma, Nisse, Frida och så...Vad månne det beror på?

Vår ska heta Svante- bara han blir till först... (i sommar hoppeligen) om det blir en tjej blir det nog Ester..
Jag är så babysjuk...

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Åhhh..vad fin den där byrån kommer att bli...vad du hinner alltså,måla och vara hundvakt..hoppas att det går bra nu,dom små rackarna håller dig vaken o allt ;)
Jag kan riktigt höra hur dom morrar till åt varann ibland,Nisse gör det åt syrrans hund Bamse då o då,och det låter mycket värre än vad det egentligen är..
Så söta dom är när dom kommer där springandes och ska kolla katten under busken....
Nisse gubben ligger på min kudde nu, helt ovetandes om att han ska trimmas idag,vi åker klockan halv nio till Piteå...
Nu ska jag ta en morron kopp med kaffe..
Ha en bra dag Kram Anette

Annika sa...

Firar inte sååå mycket. Har precis kommit ur bingen. Ska iväg o se på Ränken runt nu. Många vackra bilar. Hoppas jag. Synd på vädret bara, regn blåst o drivis. (känns det som i allafall). Hoppas inte vovvarna sliter ut Dig totalt. Ni har det säkert mysigt. Byrån ska bli spännande o se färdig. Kramiz Annika

Tvert-om-tanten sa...

Hei!

Huttemegtu, så KALDT det var å være nordmann på Østlandet i dag... Bra vi er slikt et sterkt folk....ha, ha... Snøblandet regn og nordavind, og forrige helg var det shorts-vær...

Ser ut som du har fullt opp med maling og hundepass... Fikk se den lille go'ingen i ditt forrige innlegg... Den er jo til å spise opp!!!!

God helg!
Klem