tisdag 5 februari 2008

Rara jobbarkompisar och.....

...fina blommor. Det är precis vad jag har och vad jag fick igår:)
Ett sött litet scrappat kort och sång ..och ingen dålig kör heller.
Jobbar bland ett gäng skönsjungade tjejer...ca 15 st... och dessa
slår vilken kör som helst..jag lovar...Såklart blev jag bjuden på
kladdkaka med after eight i. Joo då, jag gillar choklad i alla
former :)..det tror jag de flesta fattat vid detta laget..
Så nu får man hoppa över Semlan (fettisdagen idag ju)
och hålla mej till Selma istället.
*******
Helgen som gick "firade" jag min födelsedag tillsammans
med mina små & stora gullungar...Men numera fyller
jag ju "bara" + (plus)....Väldigt smärtfritt..då man inte
behöver våndas längre över att man trillat över kanten
på ett halv sekel:)..Jag visade min lilla servis i förra inlägget
och fick många gooa kommentarer om den..och jaaa jag
håller med, det är en servis med nostalgikänsla över den..
Tänkte faktiskt på detta när jag drack kaffet ur en
Gröna Annakopp i söndags:)
*******
Ps...på en liten lapp som följde tulpanerna stod det.....
Vi som vet vad du vill ha MEN inte kom igår...grattis
och så ytterligare en rad....
(det var slut på de vita.).....
Tror ni de läser min blogg???...:)
haha...tänk DET tror jag...

7 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Pia, vilka trevliga jobbarkompisar och vackra tulpaner!!! +:are där.... : ) Mari.

MiaMaria sa...

Gratulerar!!!!
Om du fyllde igår fyller du på samma dag som min yngsta......

Vackra tulpaner!

Ha´det så gott!
Miamaria

LantlivsAnette sa...

Åhh vad roligt att bli ihåg kommen så där på sin födelsedag..det kan man ju inte annat än bli glad över..blommor och tårta..det är grejer det...
Så du åt ingen semla igår då..jag klämde i mig två..och gott var det..men nu måste jag dra åt svångremmaen..det här går inte ;)
Idag visar jag ena hörnan av hallen,den som är klar,det är fortfarande mycket som är o målat...men det syns ju inte på bilderna..man vinklar ju kameran..hii..hii..
Jag börjar klockan ett idag så jag ska gå och måla trappräcket nu..
det måste ju bli klart nångång..
Idag har vi bara 3 minus grader..skönt.då tar jag en längre prommis med Nisse..hälsa gullig Semlan från oss..
Ha det så bra Kram Anette

MormorRuthsAnn sa...

Stort grattis på födelsedagen! Visst blir man både rörd och glad inombords när de man tycker om kommer ihåg en. Ser att du är en inbiten "Let´s dancare också". Vi har alltid popcornmys med sonen Elliot på fredagar och då kan han inte låta bli att dansa till det framför Let´s Dance. De måste lära sig i tid om vilka program som är de viktigaste ;)
Ha det så bra!
Ann

Emma sa...

Vilka fina blommor! Grattis i efterskott!!

stina sa...

vad kul med uppvaktning! Grattis i efterskott! Kram Stina

LantlivsAnette sa...

Hallo..jag är hemma ännu ,jag börjar klockan ett..det är lagom det,vi kan göra så ibland..
Jag har inte målat nåt idag,jag orkade inte,nog för att det är mycket kvar i hallen,men..men..jag får ta det sen..
Jag har vårdat djuret mitt..klippt klorna,kammat pälsen..så nu är han lite sur på mig..
Vi gick en lång prommis på morronen,det är noll grader här,jätte skönt !
Ha det så bra Kram Anette