lördag 29 december 2007

Tomtar på loftet....

...näää, bara små tovade vättetomtar i mitt gamla trätråg...
*

...visst är de söta..

...ibland behövs det lite stöd i livet...

..som min vita hyacint som får stöd av zinkhjärtat,
hängt på en blompinne.... i zink förstås :) från den
mysiga lilla butiken på landet... ... HEM T GÅRN
i Kortlanda...nära Charlottenberg...
*
Min fina julstrut som jag fick av min
hemlige vän.. i Interior gave along...

( tror bestämt det har varit någon och nallat

lite godis ur struten..den var välfylld ...nyss:)
* ...som visade sej vara..Agnes..
*

..ack ja, den enda snö som jag får se
nu, är den på bilder från nätet:)
*
...strutar kan man inte få för mycket av nu...
*
...en liten silverfärgad grodmamma
med bebis.....Fridas gård ... hur nu
denna lilla blingbling groda kom in i
detta julsammanhang ..vet jag inte
men gullig var den:) ...nu ska jag se
...Päron till farsa...på tv och mys i
soffhörnet...med en kopp kaffe
och en ...två....tre...julgodisar....

14 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Pia!

Aller først God Jul!! Hjelpes, den er jo snart over..så fort som tiden går. Ikke rart når man har huset fullt og bare koser seg hele tiden. Ville gratulere deg i samme slengen med 1 års jubileum, GRATTIS!! Og så har du i tillegg hatt over 50 000 besøkende, det er jo og en annerkjennelse på at mange blir like glade som meg av et besøk her inne :)Lurer alltid på hvem alle er bak tallene, for ikke alle legger igjen en hilsen.

Jaha, nå er det snart 2008, og jeg som syntes det nettopp ble 2000. Skremmende av og til å tenkte på hvor tiden blir, bare til å titte i speilet kanskje, fniss...

Håper det nye året blir et knallår Pia!! Sender over en God Nyttårsklem herifra Holland. Puss fra meg! :))

LantlivsAnette sa...

Åhh vad många fina bilder du visar..tomtarna itråget är ju för söta...alla zink saker och rackarna vilken fin strut du har gjort, vilken fin dörr den hänger på också...
Du har fått ett mail..
Kram Anette

Staket & Designkonsulterna sa...

Vilken fin blogg du har, fina bilder. Grodan är helmysig och vilken gullig hund du har.
kjamizzar från mig.

MiaMaria sa...

Men här visas det vackra saker i mängder...
Och snön den lyser med sin frånvaro himmel vad trist det är.....

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!
Miamaria

Lotta sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på!

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

varma nyårskramar
Lotta

Elzie sa...

Nejdu, här är det ingen snö heller, bara regn, regn och regn. + ca 1 minuts sol idag. Det är rekord för december.
Vilka mysiga saker du visar. Gillar den där lilla grodan mycket. Sen vill jag passa på att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR. Ha det så bra.
Kram Elzie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackert zink och vacker sydd strut... ett riktigt GOTT NYTT ÅR önsakr jag dig bloggvän!!! Mari.

Anonym sa...

Hihi, vilka söta tomtar, den silvergrodan vill jag ha...

LantlivsAnette sa...

Go kväll..nu är jag hemkommen..det blev värmeljus(så klart..)
och ett nytt överdrag till dotterns soffa..svart..du vet ungdomar , svart ska det vara.
Du..det var ingen fest jag skulle på utan barn kalas med tårta..fniss...så det är lungt,festen tar vi i morron !
Jag jobbar tio till tre så det kommer några kompisar hit klockan sex,vi har knytis,det är bra nu när man inte har tid.
Och vi måste vara hemma hos oss för lill Nisse har det så jobbigt med alla smällare...usch,det är synd om honom!
Hur går det med Selma och alla smällare...?
Kram Anette

Karin sa...

Vilka fina bilder du bjuder på! Önskar dig ett riktigt gott nytt år. :) Kram Karin

LantlivsAnette sa...

Bara jag som tassar in och vill önska dig ett GOTT NYTT ÅR
Kram Anette

Lotta sa...

Hej!
Jag kommer här med en nyårshälsning från Bodil, med bloggen Morse Farm. Hon kommer inte in på din blogg, så hon bad mig hälsa Gott Nytt År till dig!

Kram
Lotta

Granne med Selma sa...

Hoppas julen varit bra! Och att du fortsätter blogga 2008! Ha en trevlig kväll med skumpa och god mat!
Kram

Hulda sa...

Godt nytt år til deg, og lille Selma. :) Så fine ting du viser, flotte kremmerhus.