torsdag 20 december 2007

Idag har jag.....

...försökt bli kompis med min nya kamera...
så att bilderna som jag ska ta under julen på alla
nära & kära ska bli godkända :)...av mej alltså....

..Jaha ja, här skulle man då försöka sej på att bädda
sängen på morronkvisten....och vad hittade jag här
ibland alla täcken och filtar ... om inte en nyfrissad
Selma som var lite frusen.....vem vill störa en sån!!!
*
...Sen bar det ut med kamera för att testa uteljuset...
njaaee inte var det lätt med den röda dörren...

...Test inne då.....på en röd skylt..utan blixt

...med blixt...inte bra...ajaj....


... fortsatte kameratesten och prövade
vid spisen med ett tänd stearinljus.....
en ljusstake av glas i rökgrått/rött
( glaskonst från trakten )

..Den fina pappersängeln som kom
på posten från Anette (lantlif) med blixt

...utan blixten..inge vidare va?..


...åh.....här har vi vilda bebin som sover så sött på
fårskinnet....mormor var barnvakt några timmar.
Mamma passade på att göra ärende på stan...
kan det var julklappsinköp tro:)
*
...Avslutar med bild från "pyntebordet"
mitt.....som fått julskrud......

...Jaja..ok.... en bild till då...som test bara....

16 kommentarer:

Kreoline sa...

Hei Pia, lenge siden jeg har tittat inn hos deg. Grattis med nytt kamera. Lille Selma er trett, så skjønt hun sover.. For en herlig liten bebis, heldig du som kan være barnvakt av og til. Titter inn for å ønske deg en riktig GOD JUL. Kram.

Designe sa...

Va mysigt det ser ut både för Selma och bebisen och fina julbilder i övrigt! Ha en fin helg och EN GOD JUL om vi inte "ses" innan jul! Kram

Elzie sa...

Vad söt lilla Selma är bland det rödvitrandiga.
Ville bara kika inom och önska en riktigt god jul.
Ha det så gott.
Kram Elzie

LantlivsAnette sa...

Åhh du Pia ! vilka fina bilder, så du har en ny kamera nu..vad blev det för nån ?
Gossiga Selma , så lik Nisse..han sov lääänge idag , med mig , för jag är däckad av en hemsk förkylning..det är så jobbigt att inte orka nånting...men en o annan tvättmaskin har jag laddat...fniss...
Vad fint pynte bord du har , jag har inte nåt fint ute alls, ett sånt bord skulle man ha.
Och vad fin Ängeln var hemma hos dig...Och lilla gossen där på fällen..sååå söt.

Hoppas att ni håller er friska.
Kram Anette

Amoroso sa...

Vilken julstämning jag får härinne på din blogg. Tack för en fin blogg och god jul!

LantlivsAnette sa...

åhh tack snälla du för kortet,vi hämtade in posten först nu på kvällen...
Jag ropade just på Morgan så att han fick se gulliga Selma nerbäddad..precis som Nisse sa han...
jag har skickat ett mail till dig...
kramis

Linneagården sa...

Men åååå vilken söt bebis...mmmm vad mysigt med en liten!
Önskar dig en riktigt GOD JUL
/madelene

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Pia, så fint ditt "pyntebord" är, snyggt arrangemnag!! Och den röda plåtskylten var läcker, såsom ängeln av Anette! Såå bedårande söt Selma var där nerbäddad, de vet var den bästa platsen är...ja du, det är aldrig lätt med kameran och blixtar, bilderna i vintertid och inomhus kan aldrig bli så bra som man vill med de blixtar som finns i ord. kameror, man bör ha en annan ljussättning då som fotograferna har... du får se min julgran i mörker i morgon! : ) Dina bilder blev toppenbra även utan blixt! Gulligt barnbarn har du också!

Tusen tack för det vackra julkortet Pia, så glad jag blev!!!
Ha en riktigt GOD JUL med dina nära & kära, två och fyrbenta! Mari.

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Bara jag som kikar in på morron kvisten...du är med på ett hörn ..hi..hii..i dagens inlägg..
Kram Anette

Hem & Harmoni Marie sa...

Lycka till med nya kameran! Ser bra ut tycker jag.. :)
Önskar dig och dina nära en riktigt god jul! Kram Marie

Sarah sa...

God jul, Pia! Förlåt att jag inte hunnit svara.. Här har varit lite strul med dator o förkylning med mera... Efter jul ska jag lägga in bilder på mitt pyntade hem *ler* Så lagom dax då.... ;-) kram, sarah

MiaMaria sa...

Gosig vovve....
Ljuvligt barnbarn....
Vackert dekorerat bord...
Vill önska dig Pia en härlig jul!
Miamaria

LantlivsAnette sa...

Nu är jag här igen...jag bloggar lite på jobbet..jag är ju här nu...och i morron också,,
men på juldagen då rackarns är Anette ledig..ääntligen,då ska jag bara promenera med Nisse och mysa.
Jag önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL
Kram Anette

Magdalena Martin sa...

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul och trevliga helger!
Kramar
Magdalena :)

Karin sa...

Vilka härliga bilder! Dina julbilder på familjen kommer bli finfina. Ha en riktigt god jul! Kram Karin

NICOLINAS BONING sa...

Man ser ju allt mysigt som du knäpper med kameran;-)
Jag önskar dig en GOD JUL tillsammans med familjen!
Julkramar/Birgitta