tisdag 24 april 2007

Som kronan på verket...

...visar jag "bara" dessa söta ljuskronor ...

..... och något som jag tycker väldigt
mycket om..... FIL DE FER!
*
Min tisdag började ....med ont i halsen
heshet och huvudvärk! Inget kul alls...
Eftersom som jag är sjukskriven på
halvtid så behövde jag inte oroa mej
för jobbet......men blev då ingen lugn
dag för det:) Min gamla svärfar ska flytta
in på ett äldreboende i morgon, så det fanns
att göra! Till att börja med skulle ALLT i
linne och klädväg...märkas!! Puuuh , inte
lite det:) En massa sängkläder,handdukar,
kläder, strumpor..jaa , precis ALLT....
Så min förmiddag var räddad kan man säga.
Eftermiddag= flyttlass osv... I morgon
blir det mera...Då ska resten ordnas...
osså jobbar jag ju ....(:
Attjoooo...nu får jag lägga mej så morgondagen
orkas med...atjooo..
Kom på en sak till...Snart jubileum ...
Tiotusen besökare... himla kul:)

10 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Tack för kommentaren,min vän.
Ja, det är mycket jobb med att flytta anhöriga till äldreboende.Jag vet av egen erfarenhet.Min mamma bodde sina sista 1,5 år på ettsådant.Eller rättare sagt två...hon var tvungen att flytta också, ör det första lades ner.
Hoppas det går bra och krya på dej!
Kram!

♥ Pia... sa...

Solkatter &dammråtor:tack för de orden...vistkommer det att gå bra, men det är lite slitsamt..:)

Signes Vind sa...

Så fint Fil de fer - är jättesvag för det. Otroligt besöksantal du har - men vi är ju många som återkommer o återkommer till din härliga blogg för att bli inspirerade!!

JULIEK sa...

Jag har nyss bestilt den største kronan hos annas rum. Gleder meg så til å få den. Grattis med tiotusen : )

Anonym sa...

Ja det är mycket när dom gamla flyttar inte minst att tömma deras hem,men märkpenna är ju bra, och ändå har jag hört att tanterna får herrkalsonger tillbaka i tvätten,kanske inte så noga när man är så gammal ..men jag vill nog ha spetstrosor då också!

Elzie sa...

Underbara "korgar", eller vad de kallas. Ja, kronorna var fina de också, men vad använder man dom till? Solen skiner och det är härligt.
Kram

Elzie sa...

På tal om herrkalsonger! (Jobbar inom åldringsvården). Det kan hända att det kommer fel tvätt med tillbaka till de gamla, men det är ytterst sällsynt. Men ibland är det inte så lätt att veta vem som ska ha vad. Även om man jobbat med det i flera år. Det är klart är det spetstrosor i en mans tvätt så kan man ju börja undra *s*.......

MODERN COUNTRY sa...

Åjda, det var ikke moro å bli syk sånn midt oppe i all flytting med din svigerfar. Du får ta det litt rolig og heller ta det du orker om gangen. Jeg vil ønske deg god bedring da gumman, puss från Aina :)

Anna sa...

Så söta ljuskronor och även korgarna. Sen är du bäst på att göra kort också. Har försökt att gjort ett scrapalbum men får inte till det där viktiga som liksom "gör" det hela!

Krya på dig!

Anonym sa...

Jättefina kronor! Jobbigt med flytten, men det kommer att kännas skönt då det är klart!