tisdag 30 januari 2007

Kisse Videmiss....



...heter en gammal barnbok. Det är en liten berättelse om en söt katt som har de blåaste ögon man kan tänka sej!! Katten som ger sej ut i vida världen på äventyr är en bok som jag kom att tänka på nu, med temat om nostalgi. För den boken var min lillebrors älsklingssaga när han var liten. Jag kommer ihåg att mamma skulle läsa boken varje kväll för honom. Själv tyckte jag att det var lite fööör sorgligt och synd om stackars Videmiss... nu är det så längesedan jag såg den boken. Men jag fick den av mamma när mina barn var små och läste lite för dom ur den...men på nåt sätt så blev den inte lika uppskattad . Konkurransen var stor från alla bokklubbar som "drälle" över alla barnfamiljer på sjuttio /åttiotalet. Vi köpte förståss en del....läste!!! Så blev Videmiss bortglömd , hamnade uppe på vinden och ligger fortfarande.... där i en kartong! Bilden på boken Videmiss fann jag på Tradera....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå, jag minns böckerna med den baksidan! FiB... men just den här hade jag inte som barn. Och ingen brydde sig om att spara mina böcker heller... de försvann en efter en i alla flyttningar.

Bloggblad -utloggad igen.

♥ Pia... sa...

Bloggblad: Så synd, men så är det nog för många av oss..

Anonym sa...

Så søt bok. Jeg har også en bok fra da jeg var liten, som jeg lete for ungene mine. Tror jeg nesten må finne den frem igjen nå.....

Anonym sa...

Jo du visst minns jag oxså alla barnböckerna som konkurrerade om ens gunst. Var med i ett par barnbokklubbar, då mina barn var små. Finns massor av sådana nu på vinden.
Jag hade en dröse dagbarn oxså så visst gick ögona i kors på den tiden.
Ha de gött o nu har jag länkat in hit från min blogg oxså.
Tjingeling

♥ Pia... sa...

sylvia: vad var det för bok? den får du "visa" ,det är många minnen med just barnböcker som man kommer på.
kaffebönan: just det ,mina barns bokklubbsböcker finns i mängder uppe på vinden. när man nu ska läsa dom igen...den som spar han har ,heter det ju :)
tonje: ha en flott dag du med :)