måndag 15 januari 2007

Dokumenterat skogen...



...hemma hos mor och far.
Jag har tagit bilder på en relativt stor skog,
runt omkring mitt barndomshem idag.
Det är en skog som ska fällas snart tyvärr.
Ägarna behöver cash....!! Mina föräldrar har bott där i
"skogen" (givetvis i hus :) i 50 år.
För länge sedan fick dom ett muntligt
avtal med den nuvarande ägarens far att
skogen skulle få vara intakt i mina föräldrars
livstid...men nu ska det brytas! Så därför
har jag dokumenterat hur det ser ut nu idag.
Lite sorgligt var det allt tyckte jag,
när jag gick runt och fotograferade.
Tänkte en del på hur det var när vi lekte
som barn och hade kul där i skogen.
Alla skrymslen och vrår som det kan bli.
Jaja, hel del har vi gjort i denna skogen,
både bus & rackartyg. En härlig bär och
svampskog är det med som nu blir förändrad.
Den kan väl aldrig bli en sån "tolsk"
skog igen. Men så är det ibland, det
måste ändras på... Mmmm... så var min dag
i nostalgins tecken!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

For noen skjønne trær med mosekledd skogbunn! Så synd at det skal ødelegges :(
Da regner jeg dette med som striper i vårt TEMA, og nå er det prikker denne uke, og du er også med! Velkommen!

Anonym sa...

Vilken underbar trollskog.... att den ska behöva försvinna.

kram Malin