måndag 19 juli 2010

Mera Matilda & lite bad....

..Jag visade inte hela fyndet som jag  köpte hos Matilda igår..bara överdelen och det var kanske inte så lätt att se vad det egentligen var för någonting..

....en gammaldags komihåg med pappersrulle  och hållare för en penna..Säkert något som hängde i varje kök på 50 eller 60 talet.

Här kommer mer bilder från Matildas Butik i Brunsberg.. Country Antiques.

..Klicka på bilderna  så ni inte missar något ..


Det är bara och åka  dit och handla :)



Ja och  idag var det åter dags för en lite regnig och mulen dag..ett bad inne kanske:)..


..Nää det blev det inte ..ville bara ta lite bilder ..
...det är ju så himla kul att  fixa till det och ta bilder.


Ser ni brädet på badkaret??..Ett av hittegrejerna från mor & fars  stolpbod..frågade idag när jag var dit en sväng..får jag ta...skärbrädet???..urgammalt och har hängt i stolpboden så länge jag kan minnas..kanske ännu längre!!..Tyckte det var lite roligt att lägga över badkaret..tills jag finner den där ..ni vet "perfekta saken" till ändamålet :)..

Ett SKÄRBRÄDE som blev till ett TVÄTTBRÄDE....

Lite mera "saker" på brädet är bl.a min nygjorda lavendeltvål  i ett gammalt kakmått..såg allt detta i tidningen Jeanne darc Living..förstås:)

♥...Pia

Ps...Nya bilder nästan varje dag i den här och den här bloggen..och så avslutade jag FACEBOOK idag...skönt..ds.

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jag njuter av dina bilder!!

Matilda sa...

Hej Pia och tack för alla fina ord du skrivit om mig och min lilla butik! Jag blir så glad.=)

Underbara bilder tagna av en underbar tjej.♥

Hoppas att vi ses igen under sommaren. Kanske över ett glas saft på caféet.=)

Kram, Matilda.

Viola sa...

Verkar vara en frestande butik detta...nog ska man ha möjlighet att slå på bromsen någon gång när man far förbi till nabolandet, skulle vara så kul att ses, hoppas dagen varit till belåtenhet, kramen

Skogslyckan sa...

Ser ut att vara en butik helt i min smak..jätte mysigt och med gamla vackra ting. Vad fint det blev med brädet över badkaret, blir ju så personligt när man inreder med gamla unika saker...
Kramar Pia

Maud sa...

Härliga loppisfynd....vackra bilder...
Kram Maud

Annika sa...

Trodde det var en toapappershållare till badet jag på förra bilden...:) men snygg var den iaf kom-ihåg-listan...:) ska ta en tur till hennes butik jag o grannarna bara det blir semester.... Kram Annika

NICOLINAS BONING sa...

Jag har oxå en sån där som man skriver upp saker som ska handlas:-)

Det verkar finnas mycket fint i den där butiken...tyvärr lite långt att åka för mig.

Tänk att du hittade en badkarsbräda hemma i en bod...själv fick jag åka ända till Stockholm för att då tag på min,och inte är den så charmig och speciell som din heller;-)

Kram Birgitta